| Kontakt: pzh@pzh.gov.pl

Mobilny punkt pobrań do badań w kierunku COVID-19

Zapraszamy na badania w kierunku COVID-19 do mobilnego punktu pobrań na Powsińskiej 61 w Warszawie.
Obsługujemy pacjentów skierowanych na badania przez lekarzy POZ, Inspekcję Sanitarną, osoby na kwarantannie
oraz osoby prywatne bez skierowania.

Uwaga! W budynku NIZP PZH – PIB na ulicy Chocimskiej nie pobieramy materiału do badań
w kierunku koronawirusa.

Mobilny punkt pobrań w kierunku COVID-19 na ulicy Powsińskiej 61
w Warszawie:

od 1 kwietnia  2022 r. punkt wymazowy
drive-thru jest nieczynny

📍 Lokalizacja: Warszawa, teren Instytutu przy ul. Powsińskiej 61. Wjazd bramą od ul. Limanowskiego (z boku budynku).

 

Kto może skorzystać z badania?

  • osoby przebywające w kwarantannie,
  • skierowane na badania przez Inspekcję Sanitarną,
  • osoby skierowane na badania przez lekarza POZ,
  • osoby prywatne, które nie posiadają skierowania (odpłatnie).

Jak się przygotować do badania?

  • Na badanie zabierz ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
  • Minimum 2 godziny przed badaniem nie spożywaj posiłków, nie pij, nie żuj gumy, nie pal papierosów, nie płucz jamy ustnej i nosa ani nie myj zębów.
  • Osoby prywatne: mogą wypełnić i wydrukować formularza zlecenia badania wcześniej i przynieś gotowy do punktu pobrań.
  • Jeśli płaciłeś przelewem, zabierz ze sobą potwierdzenie dokonania przelewu za badanie.

Formularz zlecenia badania do pobrania

Jak wypełnić formularz zlecenia badania?

  • Wypełniając formularz koniecznie podaj czytelnie swój numer komórkowego telefonu kontaktowego.
  • Jeśli potrzebujesz wyniku w języku angielskim, również zaznacz to w formularzu w nagłówku, aby było dobrze widoczne. If you need results in English, please mark it on the test application form. 

Ile kosztuje badanie? Jak można zapłacić za usługę?

  • Koszt badania to 350,00 zł. W ramach tej opłaty można otrzymać wynik w języku polskim lub angielskim. Aby otrzymać wynik w języku angielskim, zaznacz to na formularzu badania.
  • Jeśli twój wynik jest nierozstrzygający* wymagane jest zbadanie kolejnej próbki pobranej od pacjenta po 24–48 h, aby jednoznacznie stwierdzić obecność lub brak obecności materiału genetycznego SARS-CoV-2.
    • Jeżeli zdecydujesz się na wykonanie ponownego testu w naszym punkcie pobrań zapłacisz 280,00 zł brutto.
    • Uwaga!  Aby móc skorzystać z niższej ceny za badanie,  Pacjent jest zobowiązany do udokumentowania otrzymania wyniku nierozstrzygającego wydanego przez NIZP -PZH w punkcie przed wykonaniem ponownego badania.
  • Jeśli twój wynik jest niediagnostyczny* jesteś upoważniony do ponownego, bezpłatnego wykonania badania w punkcie pobrań NIZP-PZH.
  • Możliwe formy płatności to:
    • karta,
    • przelew,
    • gotówka,

Preferowane są formy płatności bezgotówkowej (przelew, karta).

  • Dane do płatności przelewem na numery konta dla płatności krajowych:
    • 93 1130 1017 0080 1180 2020 0001
      Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa
    • W tytule przelewu proszę wpisać imię i nazwisko osoby, która będzie poddana testowi oraz dane do faktury.
    • Potwierdzenie dokonania przelewu należy okazać przed przystąpieniem do badania.

Jakie są zasady wystawiania faktur za badanie?

  1. Aby otrzymać fakturę, należy o tym poinformować obsługę przed dokonaniem płatności.
  2. Faktury wystawiamy na kwoty powyżej 450 zł. Transakcja poniżej 450 pln potwierdzona paragonem, na którym znajduje się numer NIP jest uznawana za fakturę uproszczoną.
  3. Faktura na osobę fizyczną wystawiona może być tylko na podstawie oryginału paragonu.
  4.  Osoby płacące przelewem, aby otrzymać fakturę na firmę proszone są o wpisanie nazwy firmy tytule przelewu.

Co robić na miejscu badania?

  1. Zatrzymaj samochód w wyznaczonym miejscu.
  2. Przygotuj dokumenty.
  3. Na znak badającego podjedź na stanowisko.
  4. Okaż dokument tożsamości bez otwierania szyby.
  5. Po weryfikacji podjedź na stanowisko pobierania materiału
  6. Wyłącz silnik pojazdu
  7. Pozostań w pojeździe
  8. Otwórz okno i przygotuj się do badania
  9. Badanie polega na pomiarze temperatury i pobraniu wymazu z nosogardzieli.

W trakcie i po badaniu należy stosować się do poleceń pracowników punktu testowego.

Kiedy i jak otrzymasz wynik?

  • Dla pacjentów, u których próbka zostanie pobrana w punkcie pobrań na Powsińskiej do godziny 12:00 danego dnia – szacunkowy czas oczekiwania na wynik wynosi około 24h
  • Szacunkowy czas oczekiwania na wynik u pozostałych pacjentów jest dłuższy i wynosi do 48 godzin
    ❗ NIZP-PZH nie ponosi odpowiedzialności za straty materialne spowodowane oczekiwaniem na wynik.

  • wyniki będą widoczne na platformie NIZP-PZH – link tutaj
    ▶ Aby poznać wynik należy na platformie wpisać nr zlecenia, czyli cyfry spod kodu kreskowego z dokumentu, który otrzymasz po wykonaniu badania.

Jak otrzymać wynik  w języku angielskim?

  • Wyniki badań diagnostycznych w kierunku COVID-19 zlecone w ramach NFZ wydawane są wyłącznie w języku polskim. Istnieje możliwość wydania wersji wyniku w języku angielskim za dopłatą 15 zł.
    • Opłatę za wynik w języku angielskim w ramach badań zleconych przez NFZ można wnieść:
      – przelewem wpisując w opisie: EW-34.a. Wydanie sprawozdania COVID-19 w jęz. angielskim oraz imię i nazwisko;
      – kartą  lub gotówką na miejscu.

  • Osoby wykonujące test prywatnie mogą otrzymać wynik w języku angielskim bez dodatkowych opłat. Wystarczy wskazać na formularzu w jakim języku (polskim lub angielskim) wystawić wynik.

Jak wystąpić do NIZP-PZH  z prośbą o wynik w języku angielskim: 

  • przez e-mail na adres koronawirus@pzh.gov.pl  z podaniem danych umożliwiających identyfikację pacjenta oraz konkretne badanie: PESEL, nr zlecenia, nazwisko i imię, data badania.
  •  na miejscu przed badaniem z prośbą o dopisanie na wniosku “wersja angielska wyniku.  

Co oznacza wynik testu w kierunku SARS-CoV-2?

  • negatywny – wynik ujemny testu (nie wykryto aktywnego zakażenia SARS-CoV-2).
  • pozytywny – wynik dodatni testu (potwierdzono aktywne zakażenie SARS-CoV-2). Powinieneś poddać się izolacji w warunkach domowych, chyba, że lekarz skieruje cię do izolatorium lub do szpitala. Osoby, które miały z tobą bliski kontakt, powinny zastosować się do zasad kwarantanny.
  • nierozstrzygający – oznacza, że wynik jest na granicy analitycznej czułości testu, wymaga zbadania kolejnej próbki pobranej od pacjenta po 24–48 h. Z reguły po upływie 24-48h poziom wiremii w próbce od pacjenta ulega zmianie – wzrasta lub obniża się tak, iż mieści się w obszarze wyniku pewnego analitycznie tj. pozwala jednoznacznie stwierdzić obecność lub brak obecności materiału genetycznego SARS-CoV-2 w badanej próbce.
  • niediagnostyczny – oznacza, że próbka jest niezdatna do badania, należy pobrać kolejną próbkę od pacjenta i jak najszybciej przekazać do badania.
  • oficjalna informacja o wyniku pojawi się również w systemie EWP i na Internetowym Koncie Pacjenta. Dostęp do niej ma lekarz, który wystawił skierowanie.
  • Nie ma możliwości odbioru osobistego wyników. Będą one udostępniane tylko drogą elektroniczną. Dla bezpieczeństwa własnego i personelu punktu przyjęć prosimy nie przychodzić osobiście po odbiór wyników. 
  • ENG: It is not possible to collect test results personally. They will only be shared via internet. For your own safety and the safety of the admission staff, please do not come personally to collect your test results.

Informacje można uzyskać pod numerami telefonów:

  • Mobilny punkt badań na ul. Powsińskiej: 795 132 835
  • Kontaktowy adres e-mail, gdzie możesz wysłać dodatkowe informacje lub skorygować dane w formularzu: koronawirus@pzh.gov.pl 

👨‍💻 Zobacz też  rządowy portal z informacjami i zaleceniami na temat pandemii 

Skip to content